23 oktober 2010

Ordflöde med avbrott

Vid en het, i alla fall mycket varm, mobildator, som luktar plastångor och som antagligen avger tungmetaller sitter man inte och bloggar riktigt alla dar. Snart, snart, ska jag försöka finna mig en bra och billig laptop med möjligast små hälsoeffekter. Tänk, förresten, att sökordet 'elöverkänslighet' inte ens finns på finländska bibliotek. Det existerar dock helt seriös litteratur på området, men vet låntagarna det? Och bibliotekarierna själva? Som själva i sju-åtta timmar om dagen arbetar vid datorer. I Tf-bladet nr 2-3, 2010, läste jag nyss att platta bildskärmar kan innehålla kvicksilver, bly och kadmium.

Jag har idag skrivit en lång kria om ditt och datt, ett slags fortsättning på min "programförklaring", men när jag kopierade den från mitt wordprogram till bloggen vägrade sistnämnda publicera den med hänvisning till något htmlfel som jag inte vet vad det är ... Eller den publicerade den nog, men med pytteliten stil och med de länktips jag försökt ge i flera av regnbågens färger, så jag tog bort alltsammans. Statistiken tyder på att ingen hunnit se eländet.

Citatet i förra veckans blogg var av Vilhelm Moberg. Jag följde det när jag skrev mina böcker. Nu kanske det är dags för en repetition:-)

Ha ett trevligt veckoslut - med eller utan snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar