19 november 2010

Statistikstopp

Nog för att jag borde blogga snart igen men jag hinner inte ... De senaste gångerna jag gått in på sidan har jag fastnat vid texten "Ett fel uppstod när statistikuppgifterna skulle hämtas. Läs in sidan igen". Jag kommer inte på vad som menas. Klickar jag på "Uppdatera" kommer det en lång lista på varningar jag inte begriper en enda bokstav av. Går jag in på "Hjälp" finner jag efter tjugo minuters klickande en rad med frågor, på engelska, som andra har ställt. Det känns gott att veta att någon i Kina har samma problem som jag: "Please reload the page", lyder uppmaningen i hans fall. Han ber om hjälp att förstå vad som avses, men efter vad jag kan se har ingen besvarat hans fråga. Själv kan jag inte ens skicka en fråga - det är en sådan massa klick och kontroller på datorspråk på vägen att jag ger upp. Finns det någon här i Finland, i Nyland, i Raseborg, i Karis ... som vet något om hur man gör när det uppstår problem i ens blogspot - eller i alla fall när just det här aktuella problemet uppstår, undrar jag?
Förr "i den här åldern" satt kvinnor i en gungstol och stickade sockor ... (Inte för att jag kan det heller - den konsten har "det livslånga lärandets" samhälle noga sett till att jag förträngt. När skulle jag ha repeterat? Undra på att basarsockor är dyra!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar