20 mars 2011

Från det ena till det andra

Tycker ni det börjar verka ensidigt och tråkigt i min blogg? Idag har jag fått hela två skattedeklarationer undanstökade, så då ska det väl snart bli nån ändring på den saken. Jag beslöt ju mig redan för att ta vår, men så kom det ner lite snö emellan. Länken till kostdoktorn.se tar jag i alla fall bort. Visst tror jag det ligger nånting i att minska på kolhydraterna och att välja smör framom margarin, men så väldigt revolutionerande är väl inte det, och idag när jag var ute och gick - för en söndagspromenad stökade jag naturligtvis också undan - insåg jag att min kondition är sämre än vid samma tid ifjol, trots att jag nu efter en tid på "nästan lchf", väger mycket mindre än då. Inte för att detta bevisar någonting, men det gör heller inte alla ivriga kommentatorer på nämnda sidor som "överröstar" varann om hur bra de mår. Jag börjar nästan tro att det finns en placeboeffekt ... "Hellre mångsidigt nästan rätt än exakt fel"; en bok som heter så finns det också. Den titeln tycker jag låter sund. Och så var det en släkting som fnös: "Hur kan dom hålla på och älta vad de äter - när det finns andra som inte alls får mat!" Ja, mann fragt sich. Just nu kan man undra hur vi alls kan leva här, när ...

Ha det så bra ni bara kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar