08 oktober 2011

Om att missa en utställning

"Sånt harrrmarrr", säger man i Karis, och det som "harmar" mig mest idag (när jag ligger hemma i en rejäl förkylning) är att jag missar sista dagen av Aila Biströms utställning "Siemenestä elämään virtaan". Gå och se den - ni som kan! Galleri Fokus i Karis bör ha öppet till klockan 14.
   Jag var på vernissagen och hade tänkt gå dit en gång till. En tavla som av personliga skäl särskilt tilltalar mig heter Kipu. Att man kan åstadkomma sådant på basis av värk!
  Men som jag tidigare sagt: mycket annat är sevärt där, och utställningen är en helhet. Har inte Västra Nyland recenserat den?
  Jag har köpt en tavla åt mig själv därifrån, en liten. Priserna är inte höga.
  (Titeln är mångbottnad, som poesi. Om inte förr, så märker man det när man ser utställningen. Men 'siemen' betyder frö, och 'elämän virta' livets ström.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar