14 november 2011

Bibliotekskväll

Jag har hört på Bengt Ahlfors i kväll på mitt jobb och efter mitt jobb ... och det var både trevligt, proffsigt och intressant. Minns inte vad jag riktigt letade efter på Google härhemma efteråt; i alla fall så har jag med behållning kommit att läsa en del inlägg på Maria Turtschaninoffs blogg. Sådär ska man blogga, förstås: kortfattat, så folk orkar läsa och kommentera. Men min årgång läser ju ändå inte bloggar och en tant som jag kan väl inte hålla på och blogga alla dar? MT tar upp en hel del intressant om läsande och skrivande, förlag, korrektur och recensioner; synd att jag inte tittat efter på länge. Det är som det är. Det är det med det mesta. Jag undrar vart debatten kring förlagens fusion tog vägen. Så radikala var inte mina åsikter att de bör ha kunnat täppa till munnarna på folk. Andra skrev ju också i Husis, samma dag som jag, och det var allmänna frågor jag tog upp. Men världen är nu full med viktigare saker: bluffläkare, kommunsammanslagningar (kanske också bluffkommuner?), och nu idag: en flodhäst som räddats och fostrats av en man har vuxit sig stor och som tack släpat mannen ut i en flod ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar