23 april 2012

Något omtumlad ...

... och mycket glad har jag nyss återvänt från Vasa bokmässa, i Botniahallen i Korsholm, där jag blivit intervjuad med anledning av min första barnbok som utkom på Förlags Ab Scriptum den 21 april (www.scriptum.fi).

Boken heter "Arla och moster My", och den har illustrerats av den svenska konstnären Klara Sarban, som jag i två år har samarbetat med  (www.klarasarban.com). Den är en bilderbok som riktar sig till småbarn, kanske inte riktigt till de allra minsta men ändå främst till barn under skolåldern. Åldersgränser ska man vara mycket försiktig med när det gäller böcker. På mässan såg jag boken ges åt dels en som ännu satt i kärra och dels en 10-åring. Bilder kan man njuta av i vilken ålder som helst.

Till min stora glädje befann sig också några gamla ungdomsvänner i Vasa, och de både bjöd mig på champagne och lät mig åka hem i deras bil.

Tusen tack till "alla som till har hjälpt"!









Förhandsgranska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar