29 augusti 2012

Kommentar till kommentaren - och lite till

Det är något fel på min dator och/eller blogg (eller på mina kunskaper) så jag får inte in detta svar på kommentaren jag nyss fick i rutan där den hör hemma (under "Tack, Posten! ...) utan får svara här:

Tack, än har jag inte kommit mig för med att besöka "snabbköpsposten", gissar det är kö där och jag hamstrade frimärken i juli, inte för att posten skulle sätta lapp på luckan utan för att priset på märkena steg, igen ...
  Biblioteksfilialer är också något man drar in på många håll, åtminstone på mitt, och kvartersbutiker har det inte funnits på länge. Skyltfönster och andra fönster gapar tomma med skylten "Uthyres".
  Vill man med avsikt förslumma stora områden som förut var fungerande, självständiga och trivsamma byar, stadsdelar och kommuner?
  Där jag bor finns inte längre någon skattebyrå, jag får ta semester och åka tåg om jag har ärende till den som är närmast. Nu funderas det på om vi ska ha kvar polisen!
  Det är mycket som var bättre förr - vad somliga än påstår.


En annan kommentar jag spontant vill ge handlar om och hör ihop med någonting helt annat, nämligen med Musikväktarna, i Radio Vega: Tack för igår!

 Jag tycker numera att programmet är precis lika bra som det var förr och får nog ta tillbaka mina dubier från i vintras - eller var det ifjol; det var nog visst ifjol ...

Och just igår var det för just mig lite extra trevligt att få lyssna till den inspelning jag mindes från början av 60-talet (fast skivan lär ha varit äldre än så) av Paganinis 1 violinkonsert, med Ruggiero Ricci.

Också en del annat fint var det som ingick i programmet igår kväll, och det fortfar att vara mitt favoritprogram (vid sidan av en del program i Yle) särskilt som det sänds just om tisdagarna, då jag efter två dagars kvällsjobb är i behov av upplyftande(!) avkoppling.

Hoppas det fortsätter så här, med klassisk musik - det som i bibliotekskatalogerna kallas "konstmusik", efter finskans "taidemusiikki", men som är varierande som ingenting annat. Och som ändå, eller just därför, finner uttryck för alla våra känslor och erfarenheter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar