03 november 2012

Allhelgonadagen

När jag var barn kallade man daggen eller den lätta dimman "älvdans".
Kanske är det "helgondans" idag då luften i morse och nu är full av dimslöjor? Mitt på dagen unnade oss helgonen i så fall lite klar och solig höstluft; också jag har varit ute och gått. Tjugo minuter brukar det ta innan det känns riktigt bra, sedan går det lätt att fortsätta lika länge till.

Arla och moster My har fått stipendium - det vill säga jag (som hittat på dem) hade igår fått understöd från Eugène, Elisabeth och Birgit Nygréns stiftelse. Det var mycket glädjande, tack! Också upphovsmän får stundom ligga i och lägga ut, till exempel för att en bok ska nå sina rätta läsargrupper.

I förmiddags roade jag mig med att bläddra i ungdomsboksförfattaren Maria Turtschaninoffs blogg. Vad snygg den är! Jag borde fräscha upp min men orkar inte lära mig hur man gör. Inte så länge jag drömmer om Marc-fält och katalogposter om nätterna.

Som synes har jag ändå kommit på hur man för in foton i sin blogg. Idag när jag gick omkring i Karis med kameran i fickan fann jag ändå ingenting att knäppa. Höstlig natur är inte alltid bäst på bild. Jag väntar tills det blir vinter.

Men nu ska jag fira lördag och tända ett ljus.

Ha det bra!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar