14 februari 2013

En dag för vänner och vänlighet

Har ni haft en bra vändag? Det har jag. Numera köper jag det där med 'vändag'. Det låter liksom så vän-ligt. De finskspråkiga är inte så dumma som börjat kalla dagen 'ystävänpäivä'. Billiga tulpaner på torget och rabatt på ärtsoppslunchen hos Wiklunds fick man också, vändagen till ära. Jag var nämligen i Åbo hela dagen idag.

Annars är det bråttom som förut. Vill någon läsa något om mig som jag inte själv har skrivit går det bra att ännu leta efter Helg-bilagan till lördagens Västra Nyland, alltså den 9.2. Där ingick ett helt  reportage, som jag inget annat är än glad och tacksam över. Tavlan "Pääasia" bakom mig på fotot är f.ö. målad av Pekka M. Hiltunen.

Idag har jag beslutat mig för när jag ska avgå med pension. Det känns alltid bra med ett beslut efter en tid av velande och funderande. Planer behöver en plattform att utgå ifrån. Och eftersom ögonläkaren inte tyckte att jag nu behöver nya brillor eller operation har jag en sista gång ... förärat mig själv en present - en väska som nog håller minst halva pensionärstiden ut, fast jag helst ändå överlever den (väskan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar