21 april 2013

Söndag med "Solglitter"

Åter ett trevligt veckoslut, denna gång lördag med Akademiska Sångföreningens 175-årsjubileumskonsert, som verkligen imponerade! Dessutom satt jag på första raden - men ack, vilken tid det gick åt till att klättra upp i pausen (säger jag som i princip inte gnäller om Musikhusets trappor). Någon i publiken började tala i mobil mitt under pågående sång, och det flera än en gång. Hur bara kan man?!
    Men själva konserten var fin och stämningen i huset likaså. Jag köpte körens nya CD "Solglitter", som jag lyssnat på i kväll. Den gör skäl för namnet. Jarl Hemmers "Spegling" tror jag inte jag förut har hört i körversion;  först tyckte jag den lät lite grötig, men det visade sig bara vara att justera inställingarna på skivspelaren så att stämmorna kom till sin rätt. Fin skiva!
   Vädret har varit fint men snön ligger kvar på stora områden. Tågresan igår varade en timme men gick igenom två årstider!
   Det skulle finnas mycket att blogga om, men nu på söndagen var det mest  läsning och vila som gällde, samt en promenad. Här var det idag en riktig vårdag.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar