06 december 2013

Tack från en blivande pensionär

Till min glada överraskning blev jag redan igår i samband med en julfest uppvaktad av min arbetsgivare Raseborgs stad och av mina arbetskamrater på biblioteket. Trevligt att få ta farväl tillsammans, mitt i gemenskapen, när tillfälle ges! (Än har jag dock kvar några arbetsdagar och en tids semester.)

Tackar också här idag med en detaljbild av den underbara orkidé jag bland annat fick. Den har namnet Spring Dream Apollon men går också mycket bra som julblomma, tycker jag. ("Så vacker. Du behöver ingen julgran .." skrev en vän, sedan jag sms:at en bild.)

Önskar det nyrenoverade, ljusa, och vackert men ändå praktiskt inredda Ekenäs bibliotek lycka till och er alla en fin Självständighetsdag!




Foto: BM Storgårds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar