15 januari 2014

Essetter: Förläggare


 Vad bloggar på blogspot och annanstans kan vara olika! Tack vare ett tips på Linkedin hittade jag idag en proffsig, mångsidig och intressant:

Essetter: Förläggare: Jag satt nyss och jobbade med min text för Historia i en digital värld och kom igen att fundera på förläggandets väsen. Jag ser det som rät...

Läste flera inlägg men vidarebefordrar här ovan ett exempel som intresserade mig. Alla vet vi att det händer mycket nytt inom den värld där förläggare och författare verkar.

Senast igår förde jag med anledning av ett kulturradioprogram en sms-diskussion (vi är många som inte har sinne för teknologi och som nöjer oss med sms och e-post och på sin höjd en och annan blogg) om detta och om vissa typer av litteratur och om vad som ska anses vara kvalitet, men det får jag återkomma till en annan gång.

Det fanns i den här av mig nyupptäckta bloggen också en artikel som handlade om detta med att indela skribenter i proffs och amatörer, men jag måste säga (som så många större än jag har sagt förut) att det enda viktiga är att en text eller bok är väl skriven och att dess författare har någonting att säga.

Hade dock inte tänkt blogga just idag, så det här får räcka för denna gång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar