25 december 2014

Inte stjärnor, av is och snö, utan träd och buskar - en hel liten trädgård på mitt fönster, men så svår att fånga på bild:

                                                                                                                                                                                                         Foto: BM Storgårds

Och i takt med att förkylningen svängt till det bättre har jag lyssnat till detta program, som jag önskar att varenda en finlandsvensk bok- och tidningsläsare, författare, kulturarbetare, bibliotekarie, redaktör och recensent också ville ta del av inför det kommande året:

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/475271?programid=767

Jag tror att jag hör det en gång till om några dar.

En annan sak jag vill höra på nytt är den finska radions julkonsert, som jag redan åhört på plats i Berghälls kyrka i söndags. Den kommer i repris i radion i morgon men tycks också finnas på Arenan:

http://ohjelmaopas.yle.fi/1-2458055

God fortsättning på "julefriden"!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar