04 juli 2015

Sommardag i juli

Jag skulle fota en Paradisbuske, igår mitt på dagen när det var som ljusast och varmluften blåste som mest, men stod som förhäxad och stirrade på gräsmattan invid mina fötter. Jag borde filmat, inte tagit en stillbild av stråna som i vinden sprang på stället, liknande arméer av småkryp på flykt. Det syntes bäst i skuggan, i solen såg de ut att stå stilla:







Att ge busken rättvisa, bländad som jag var och utan hatt i hettan, var heller inte lätt:









Foto: BM Storgårds


Men sagolikt vacker i verkligheten var den. Tack för titten - som gällde andra sorters blommor också, även direkt och inte bara genom linsen! Dessutom bjöds jag på "baiklare" och kaffe, och inte minst en trevlig pratstund.

Annars har det hittills inte här i trakten varit särskilt mycket till sommar, men än är det två tredjedelar kvar som kan bli bra.

I svalkan och regnet har det åtminstone blivit av att läsa. Och att få datorn fixad.




2 kommentarer: