13 september 2015

Dimman lättar ...

Datorn är återbördad.
Efter 2,5 dygn av frågor och svar och hjälp och råd (och svordomar däremellan) även någorlunda möjlig att ha användning för. (Tänk er att avhämta en nyreparerad bil som ännu inte går att köra ens hem från verkstaden med.)
Tack, alltså - ingen nämnd och ingen glömd!
Att jag nu är trött och lakonisk beror också på att jag vakade igår, ända till 1/2 1 med The Last Night of the Proms, dock vid radion, inte datorn - för sistnämnda höll under hela konserten på med dagens ca hundraelfte till hundrasextioåttonde uppdatering.
I morgon är det måndag och ingenting finns längre att skylla lättjan på.
Om det nu är lat jag har varit: ca 90 böcker har jag hittills läst i år, drygt 20 av dem under de 5 veckor då datorn var borta.
Vad jag ska göra nu tänker jag inte säga. "If you talk about it, you lose it." (Fast denna sanning är som känt bara halv.)
Vi lever i dimmor av olika slag, denna tid på året ändå mest konkret om nätterna.
Det är så fint varje gång dimman lättar, vilket jag fann ett bevis på också här:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153216461687865&set=a.121053562864.93082.543967864&type=1&theater
Denna söndag idag var så klar, här i Karis, som den bara är när den är som bäst i september.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar