13 november 2015

Hastigt och lustigt

"Säger man A, så ska man säga B" - men jag hinner inte. Flykting- och folkvandringsfrågan är för stor för min blogg - jag försöker fortfarande följa med, främst på den finska huvudkanalen. Och så på nätet, förstås, på både svenska och finska. Vad mina bokprojekt beträffar har jag fått både överraskande och mindre överraskande besked och utlåtanden. Mycket har hänt på några dagar (den här veckan känns redan som två veckor, minst); allt går nu framåt igen, men delvis på annat sätt än avsett. Detta gäller barnboken, främst, den som inte är skriven av mig (nämnd i bloggen 25 oktober). Mera berättar jag inte: "If you talk about it, you lose it." Idag är det fredagen den 13:e och jag ska gå på bio, för jag har vunnit kort till en filmvestival! Jag som aldrig brukat vinna på lotteri tycks ha börjat göra det nu, på äldre dar. Film har heller aldrig riktigt varit "min grej", men nu ingår faktiskt några filmer jag vill se. Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar