14 januari 2016

Hej, i all hast ...

... för nu "händer allting på en gång igen".

Jo, på tal om böcker så fann jag det här, som jag tyckte såg inspirerande ut:

http://svenska.yle.fi/artikel/2016/01/14/utmana-dig-sjalv-las-en-bok-med-ful-parm

Inte för att jag så hemskt mycket tror på det där med listor, men alltid kan man ta del av dem och se om de innehåller någon tanke som passar just en själv. (Jag är mera för det där med att läsningen, liksom livet, är någonting organiskt, som böljar fram och där det ena vävs in i och hakar fast i  det andra.)

Och så märkte jag plötsligt idag att jag visst också hade fått ut en hel del av Willy Kyrklunds Mästaren Ma förra året, fast jag visst påstod något annat här senast. Jag fann nämligen man mina papper en anteckning om den saken. Men tydligen fordrar boken en läsning till (vilket jag väl också redan sade), när jag nu tycks vara så där glömsk. Kanske är drygt 100 böcker på ett år för mycket.

Just nu läser jag (den likaså i min förra bloggtext nämnda) Elisabeth Rynell: Skrivandets sinne (Bonniers, 2013). Den ni! Åtminstone ni som själva skriver - men också ni som "bara" läser. Tror jag ska köpa den; där var så mycket tänkvärt jag behöver strecka under.

God fortsättning på (bok)året  2016!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar