12 mars 2016

Mejlberoende

Knappast vet någon som läser min blogg hur man gör men jag säger och frågar ändå:

Sedan i morse har jag inte lyckats komma in på min Surfnet Webmail. Det står bara Internal Server Error 500 och Inloggningen misslyckades. Det har hänt förut, antingen detta eller något liknande,  men då har det brukat åtgärdas inom ett par timmar. Är inte datafolk i tjänst på veckosluten?
Att felet skulle sitta i min dator tror jag inte; allting annat funkar.

Till all lycka har jag råkat låna hem Albert Camus: Främlingen som ljudbok från bibblan och har ännu över hälften av den oavlyssnad. Den går det att lyssna på i datorn, men de f.d. klasskamrater jag lovat mejla besked om en träff får lov att vänta - jag hade uppskjutit allting just till idag ...

Romanen är föga sprittande, men i radion är det operakväll och Skavlan var redan igår, så den är nog nu mitt bästa alternativ. Vi hade den som obligatorisk sommarläsning när jag var gymnasist, och det enda jag minns är att den var enformig. Så som jag hört den berömmas under åren ville jag nu ta och kolla om mitt förstånd har vuxit. Sprittande är den inte, men vem har sagt att böcker måste vara det?

Idag på dagen var det f.ö. Kirjakekkerit på Karis bibliotek, och jag hörde två finska författare svara på frågor. Helt okej. Och hembakt kaffebröd!

Nu måste jag knäppa av sången. Opera är bra på operan, inte i radion. I alla fall inte för mig just idag. Otroligt så beroende jag blivit av min e-post. Känner mig alldeles vimsig utan.
Kludd & foto: BM Storgårds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar