26 mars 2017

Sommartid har börjat

Söndagsmorgon. Klockan är sju, fastän den sägs vara åtta. Underbar musik i radion. Jag brukar ofta gissa på kompositören. Oftare än förut gissar jag numera rätt. För en stund sen förföll jag till att googla på min senaste bok. (Jag gör det inte ofta, men ...) Somliga straffar Gud genast: en porrsida hamnade jag på, där en nakna kvinnor bjöd ut sig för tillfällig sex. Rutor ploppade upp där man inte skulle klicka fel. Jag bara tog till krysset uppe till höger. Fattar inte hur man kan hamna på alla möjliga sidor. Känns lite som en våldtäkt. Är det för att man tagit del av 'nametests' på FB? De har alla sett så oskyldiga ut. Det senaste man varnats för där är att deltagarna i test utsätter också sina vänners profiler för att kunna utnyttjas fel. Jag får lust att anmäla det jag fann nyss; det borde finnas något enkelt sätt att göra det. Kanske skulle jag googla igen ... Men nu börjar Kirjakerho tala om Elena Ferrante. Hennes böcker har jag (ännu) inte läst, så jag ska passa på att lyssna. Önskar er andra en solig söndag, trots att den tycks börja mulet här.

Snart ... (BMS 2014-04-01)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar