28 mars 2017

Sista veckan i mars

Det är ändå mera på Facebook jag är, mera än på bloggen i alla fall. Igår var jag två timmar på hälsovårdscentralen ... Dagarna i frihet går alldeles för fort! Och friheten beskars alltså igår, inte bara för mig utan för flera som måste sitta i väntrummet på Karis hälsocentral i rentav mera än en timme innan de släpptes in till mottagningen. Så får det inte vara - inte när man har en bokad tid! Ute sken solen, för mig var det lunchtiden som gick förlorad, och det var inget hälsosamt jag efteråt slafsade i mig, tillsammans med en öl ... Jag var så vrålhungrig att jag köpte en pizza på hemvägen Tänkte att jag hinner gå ut och gå på kvällen, men när den kom var det med en häftig vårstorm, precis som i söndags. Det knakade i fönstren, ute på gatan syntes inte en människa, och själv gick jag därför inte ens till butiken. Följden är en hälsosam morgon idag i stället: skåpen är tomma på bröd, så till kaffet åt jag en tallrik gurka och tomat med några ostbitar och lite korv. Om ett par timmar ska jag till frissan. Och solen, den skiner igen! Om bara gatorna äntligen skulle befrias från sin vintersand vore allting perfekt ;-)





























 











Foto: BM Storgårds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar